سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تفاوت رشته نرم افزار با فناوری اطلاعات

تفاوت رشته نرم افزار با فناوری اطلاعات مربوط به برخی از اصول زیر بنایی و همچنین تفاوت در جزئیات آن ها است. بارز ترین تفاوتی که میان این دو رشته وجود دارد، کاربردی بودن و عملکردی بودن این دو رشته است.

رشته نرم افزار با پیاده سازی زیربناهای اولیه و اصلی در زمینه امور کامپیوتری، فضا را برای مانور گسترده رشته فناوری اطلاعات مهیا می کند.

بنابر این می توان گفت فناوری اطلاعات یکی از زیر شاخه های اصلی رشته نرم افزار است. هر دوی این رشته جز لیست رشته های کنکور ریاضی می باشند.

معرفی رشته نرم افزار

رشته نرم افزار یکی از گرایش های پر طرفدار رشته کامپیوتر است. در این رشته آموزش هایی مبتنی بر طراحی و پیاده سازی اصولی و حرفه ای تمامی نرم افزار های کامپیوتری و مستند سازی این برنامه ها آموزش داده می شود.

برخی دیگر از واحد های درسی مانند طراحی سایت و تسلط بر زبان های برنامه نویسی نیز مطابق با سیاست گذاری های مراکز آموزشی به دانشجویان این رشته ارائه می شود.

روند تکامل سیستم های کامپیوتری به صورتی است که نیاز به رشته نرم افزار برای مستند سازی و برنامه ریزی داده ای بیش از پیش احساس می شود.

معرفی رشته فناوری اطلاعات

رشته فناوری اطلاعات یا IT که مخفف Information Technology است، از رشته هایی است که بیش از نیم قرن از ایجاد آن زمان می گذرد.

در این رشته تخصص هایی از جمله درک دقیق و مطالعه صحیح سیستم های اطلاعاتی و همچنین توانایی پیاده سازی و پشتیبانی کلی پیرامون آن ها به دانشجویان آموزش داده می شود. گرایش های آی تی نیز در بین داوطلبان بسیار محبوب می باشند.

بازار کار رشته نرم افزار

بازار کار رشته نرم افزار متناسب با نیاز روز جامعه و رشد روز افزون استفاده از نرم افزارها و دیجیتالی شدن امور، رو به رشد و پر رونق است.

این در حالی است که بسیاری از فارغ التحصیلان این رشته علاوه بر دروس ارائه شده در دانشگاه اقدام به گذراندن واحد های عملی و تخصصی بیشتری حین تحصیل و از طریق آموزشگاه ها می کنند.

به طور کلی بالا بردن مهارت های شخصی برای استفاده کاربردی از این علم می تواند آینده درخشانی را نصیب افراد کند.

بازار کار رشته فناوری اطلاعات

بازار کار شته فناوری اطلاعات به سبب ماهیت خاص این رشته که تمامی اطلاعات سازمانی را بر مبنای نرم افزار و سخت افزار تحلیل و دسته بندی می کند، بسیار روشن و پر رونق است.

در آینده ای نه چندان دور هر مجموعه ای برای هماهنگ کردن تمامی بخش ها و رسیدن به نظم واحدی در سازمان خود، ناگزیر از استخدام یک مهندس فناوری اطلاعات هستند.

تفاوت رشته نرم افزار با فناوری اطلاعات

با توجه به اطلاعاتی که پیرامون این دو رشته گفته شد، تفاوت رشته نرم افزار با فناوری اطلاعات ارتباط مستقیمی با مفاهیم تئوری و اصول ریاضی و همچنین جنبه های کاربردی این مفاهیم و استفاده های تکنولوژیک حد واسط کامپیوتر می شود.

برخی از فارغ التحصیلان رشته نرم افزار تنها با هدف ارتقاء سطح علمیشان و گرفتن تخصص در این زمینه این رشته را انتخاب می کنند.

این در حالی است که داوطلبان رشته فناوری اطلاعات با هدف رسیدن به جایگاه های شغلی و کسب مهارت برای انجام امور الکترونیکی و شبکه های تجاری الکترونیکی اقدام به تحصیل در این رشته می کنند.