سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برنامه ریزی درسی پایه هشتم

با یک برنامه ریزی درست، زمان خود را مدیریت کرده و از هدر رفتن آن جلوگیری به عمل آورید. برنامه ریزی درسی پایه هشتم ، باعث پیشرفت درسی دانش آموزان و قبولی در امتحانات و هم چنین قبول شدن در آزمون های نمونه دولتی و تیزهوشان و.. است. با یک برنامه ریزی دقیق، نه تنها خسته و کسل نمی شوید، بلکه پیشرفت نیز می کنید.

در برنامه ریزی درسی پایه هشتم، باید همه ی جوانب در نظر گرفته شود. به این معنی که همه ی دروس سخت با دروس آسان، در برنامه قرار بگیرد.

به عنوان مثال:

درس فارسی با علوم خوانده شود یا درس هدیه ها با ریاضی مطالعه گردد. گفتنی است که برنامه ریزی درسی پایه هشتم ، باید قابل انعطاف باشد. این بدان معنی است که اگر تغییراتی در برنامه ی درسیتان ایجاد شد، تمام برنامه به هم نریزد.

کتاب علوم تجربی را چگونه مطالعه نماییم؟

در برنامه ریزی درسی پایه هشتم ، کتاب علوم شامل فصول زیر می باشد که برای هر فصل به صورت جداگانه برنامه ریزی کرده و مطالعه نمایید.

فصولی مثل: مخلوط و جداسازی مواد، تغییرات شیمیایی در خدمت زندگی، از درون اتم چه خبر، تنظیم عصبی، حس و حرکت، تنظیم هورمونی، الفبای زیست فناوری، تولید مثل در جانداران، الکتریسیته، مغناطیس، کانی ها، سنگ ها، هوازدگی، نور و ویژگی های آن و در نهایت فصل آخر شکست نور می باشد.

در فصل الکتریسیته با عناوینی مثل نیروی الکتریکی، الکتروسکوپ، الکترون آزاد، رسانا، نارسانا، مدار الکتریکی و آمپرسنج، آشنا می شویم. در فصل دهم که مغناطیس می باشد، با قطب های آهنربا و روش های ساخت آهنربا آشنا می شویم.

درس ریاضی پایه هشتم شامل چه مباحثی است؟

عددهای صحیح و گویا، هندسه و استدلال، حساب عددهای طبیعی، بردار و مختصات، توازی و ترسیم های هندسی، توان و جذر، آمار و احتمال، دایره و زاویه از عناوینی است که در این کتاب به آن پرداخته می شود. فصل هفتم این کتاب شامل مباحث مهمی است که در همه ی دوران تحصیلتان با آن سرو کار دارید.

یادگیری این فصل هم برای درس ریاضی و هم برای دروسی مثل فیزیک و برخی از درس های دانشگاهی مهم می باشد.

درس ریاضی را چگونه بخوانیم؟

در برنامه ریزی درسی پایه هشتم ، در درس ریاضی، اولین چیزی که باید یاد بگیرید، محاسبه کردن است. محاسبه کردن را خیلی حرفه ای یاد بگیرید. با دوسه صفحه خواندن توان و جذر کار شما راه نمی افتد.

محاسبه یک نوع، مهارت است که با تکرار و تمرین خوب می شود. حدود دویا سه روز طول می کشد که محاسبه را خوب یاد بگیرید.

 سپس تمرین کنید تا مطالب در ذهن شما تثبیت گردد. در همان روز سوم برنامه ای را برای مطالعه ی فصول، تنظیم کنید. در نهایت ارتباط فصل های کتاب را شناسایی نمایید.

کتاب های مقطع تحصیلی پایه هشتم عبارتند از:

انگلیسی 2

فرهنگ وهنر

تفکر و سبک زندگی

پیام های آسمان

عربی

آموزش قرآن

کتاب کار انگلیسی

مطالعات اجتماعی

نگارش

کارو فناوری

فارسی

علوم تجربی

فرهنگ و هنر

ریاضی