سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درس خواندن در عید

عید نوروز برخلاف نظر بسیاری از افراد که وقت استراحت و خوش گذارنی است، فرصتی طلایی برای رسیدن به اهداف کوتاه مدت است! اگر با افراد موفق در رابطه با نحوه عملکردشان بپرسید، حتما از آنها خواهید شنید که چگونه از تمامی فرصت ها و روزهایی که در اختیار داشته اند به بهترین شکل استفاده کرده اند.

تعطیلات عید نوروز که به فرصت و روزهای طلایی نیز شناخته می شود، بهترین زمان برای تغییر شرایط تحصیلی برای دانش آموزان است.

درس خواندن در عید برای چه کسانی در عید ضروری است؟

اولین سوالی که دانش آموزان عزیز از ما دارند این است که چه کسانی باید در عید درس بخوانند؟ به طور کلی جواب این سوال، همه دانش آموزان است.

 گرچه این جواب برای بسیاری خوش آیند به نظر نمی رسد، اما باید گفت برای رسیدن به موفقیت، طی کردن مسیری نسبتا سخت و دشوار ضروری است.

بنابراین فرقی نمی کند که در چه مقطع تحصیلی باشید، درس خواندن در عید را باید در برنامه تعطیلاتتان در نظر داشته باشید.

برای درس خواندن در دوران عید باید چه چیزهایی را آماده کنیم؟

اولین و مهم‌ترین چیزی که باید برای مطالعه در روزهای عید آماده کنید، طرز فکرتان است! فکر نکنید با درس خواندن در این روزهای تعطیل از همه چیز عقب مانده‌اید و زمین و زمان را برای این کار لعنت نکنید!

یکی از روش‌هایی که می‌تواند باعث برنده شدن شما در هر رقابتی شود این است که در زمان استراحت رقیبانتان، شما همچنان در حال تلاش باشید.

در کنار طرز فکر دو عامل مهم دیگر هم برای این کار نیاز است: برنامه‌ریزی و روش‌های مطالعه درسی.

با یک برنامه‌ریزی صحیح و اصولی و به کارگیری روش‌های مرور و تکنیک‌های تست‌زنی به آسانی به هدف‌های تحصیلی خود جامه عمل می‌پوشانید.

مزیت‌های درس خواندن در نوروز

اولین مزیت مطالعه در دوران عید این است که روند درسی و مطالعه رو به جلو ما متوقف نمی‌شود. فرض کنید که شما یک شناگر هستید و قرار است برای مسابقات شنا آماده شوید.

 حالا اگر به صورت شبانه‌روز در حال تمرین باشید و در این بین به مدت 10روز هیچ تمرین و تلاشی انجام ندهید، طبیعتاً آمادگی شما پایین خواهد آمد و شاید هم به مسابقات نرسید! در نهایت مطالعه در دوران عید باعث آمادگی بیشتر و متوقف نشدن روند تلاش شما خواهد شد.

دومین مزیت این است که فرض کنید که شما دونده‌اید و در دور مسابقه در حال دویدن با تمام تلاش خود هستید، اما ناگهان متوقف شوید و به استراحت بپردازید در نتیجه تمامی افرادی که از شما عقب هستند به شما می‌رسند و از شما جلو می‌زنند! اما اگر همچنان به تلاش خود ادامه دهید علاوه بر این که عقب نمی‌مانید، از دیگر رقیبان خود هم سبقت می‌گیرید. پس نباید روند تلاش خود را متوقف کنید.

مهمترین نکاتی که هنگام درس خواندن در عید باید بدانید

درس خواندن در عید به معنای تعطیل شدن تفریح نیست و به هر حال به دلیل جوی که روزهای عید دارند، نمی توان انتظار داشت که به راحتی خودتان را با درس خواندن وفق دهید. پس یک برنامه انعطاف پذیر برای مطالعه داشته باشید.

بیش از حد از خودتان انتظار نداشته باشید. البته روی صحبتمان با شما پدران و مادران گرامی نیز هست. دانش آموزان به اندازه کافی تحت فشار و استرس هستند. بنابراین خیلی به آنها سخت نگیرید.